نگهداری و تعمیرات بهره ور فراگیر(TPM) – Total productive maintenanc- به فرایند استفاده از ماشینآلات، کارکنان و سیستمهای پشتیبان برای افزایش کیفیت و یکپارچگی تولید گفته میشود.
در استراتژی نگهداری و تعمیرات بهره ور فراگیر(TPM) باید علاوه بر تیم نگهداشت همه کارکنان سازمان در نگهداری و تعمیرات مشارکت داشته باشند و از مهارتهای تمام افراد استفاده شود.
یکی از چالشهای صنایع و سازمانها تعاملات بین واحدهای درگیر در سازمان به خصوص واحدهای نگهداشت و بهرهبرداری است. سازمانها همواره به دنبال افزایش بهرهوری تعاملات افراد در سازمانهای خود هستند.
شرکت در دوره آموزشی نگهداری و تعمیرات بهره ور فراگیر(TPM) ، یکی از راهکارهای افزایش سطح کار تیمی در سازمان است.
آموزش TPM رویکردی است که کل افراد سازمان را درگیر میکند بنابراین هدف آن نیز روی کل سازمان تاثیر میگذارد.
اجرای درست و به موقع نگهداری و تعمیرات بهره ور فراگیر(TPM) در سازمان میتواند منافع زیر را برای سازمان به ارمغان بیاورد:
شرکتکنندگان در این دوره پس از آشنایی با پیشینۀ مدیریت نگهداری و تعمیرات، با مفاهیم پایۀ نگهداری و تعمیرات بهرهور فراگیر آشنا خواهند شد. همچنین گامهای اجرای TPM در سازمان را فرا خواهند گرفت و در هر مرحله، مشکلات و موانع عملی و راهکارهای آزمودهشدۀ موفق و ناموفق در خصوص هر مشکل را ملاحظه خواهند کرد.
در دوره آموزشی مدیریت نگهداری و تعمیرات بهرهور فراگیر، شاخصهای سنجش اثربخشی TPM و مهمترین آنها، یعنی OEE، معرفی خواهد شد و در خصوص شاخص OEE دستورالعمل کاملی ارائه میشود.
نتایج و پیامدهای اجرای TPM در سازمان و دستاوردهای شرکتهای موفق در پیادهسازی این سیستم و همچنین جایزۀ TPM و فرایند برگزاری آن توسط مؤسسۀ نگهداری و تعمیرات ژاپن از دیگر مطالب خواهد بود.
تاریخ | طول دوره | ظرفیت | مدت زمان |
– | 2 روز | 10 نفر | 16 ساعت |
این دوره به صورت درون سازمانی نیز برگزار می گردد