دوره آموزشی مدیریت نگهداری و تعمیرات

نگهداری و تعمیرات  یکسری فعالیت از قبل برنامه‌ریزی شده است که به طور مستمر  به منظور نگهداری از ماشین آلات و تجهیزات  یک سازمان انجام می شود تا با حفظ قابلیت عملیاتی آنها موجب بهبود در تولید محصول یا خدمات با کیفیت شود.

بر اساس گزارش‌های جهانی تنها در صنایع تولیدی هزینه تولید از دست رفته به دلیل توقف‌های برنامه‌ریزی نشده بیش از 50 میلیارد دلار در سال بوده است. داده‌های شرکت‌های کلاس جهانی نشان می‌دهد که پس از پیاده‌سازی موفق سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات، شاخص OEE در این شرکت‌ها به حدود  90% افزایش پیدا کرده و کاهش 11 درصدی هزینه‌های نگهداری و تعمیرات را در هر سال تجربه کرده اند. با شرکت در دوره آموزشی مدیریت نگهداری و تعمیرات که به دو صورت مقدماتی و پیشرفته  برگزار می‌گردد، موفقیت در این زمینه را برای سازمان خود به ارمغان بیاورید!

اهداف دوره آموزشی مدیریت نگهداری و تعمیرات مقدماتی و پیشرفته

درک اصول و مبانی نگهداری‌ و تعمیرات و آشنایی با رویکردهای مورد استفاده در بهترین‌های کلاس جهانی

مخاطبان دوره آموزشی مدیریت نگهداری و تعمیرات مقدماتی و پیشرفته

  • مدیران و کارشناسان ارشد سازمان‌ها و بنگاه‌های صنعتی
  • مدیران فنی و نگهداری و تعمیرات
  • کارشناسان و مسئولان برنامه‌ریزی تعمیرات
  • روسای کارخانجات تولیدی و صنعتی
  • مدیران و کارشناسان سازمان‌های مرتبط با حمل و نقل، ساختمان و ارگان‌های نظامی
  • مدیران و کارشناسان واحد‌های پشتیبانی و تدارکات و خرید
  • مدیران و کارشناسان واحدهای ایمنی و محیط زیست

محتوای دوره مدیریت نگهداری و تعمیرات مقدماتی

  • آشنایی با اصول و ضروریات نگهداری‌ و تعمیرات؛
  • تغییر انتظارات از نگهداری‌ و تعمیرات؛
  • معرفی هرم تعالی آپتایم (جان کمبل) با نگاه بر ضروریات؛
  • آشنایی با موضوع مراقبت‌های پایه؛
  • بررسی کامل الگوهای خرابی؛
  • تاکتیک‌های نگهداری‌وتعمیرات پیش‌کنشی، شامل:نگهداری‌ و تعمیرات پیشگیرانه و نگهداری‌ و تعمیرات پیش‌بینانه؛
  • آشنایی با سایر تاکتیک‌های معمول در نگهداری‌ و تعمیرات، شامل: بازبینی کارکردی و کارکرد تا خرابی؛
  • آشنایی با مدیریت فعالیت‌‌های نگهداری‌ و تعمیرات؛
  • چرخۀ مدیریت فعالیت‌ها؛
  • برنامه‌ریزی و زمان‌بندی نگهداری و تعمیرات و گردش، از درخواست کار تا دستور کار؛
  • آشنایی با برنامۀ کار استاندارد تعمیرات در مدیریت نگهداری و تعمیرات مقدماتی و پیشرفته؛
  • آشنایی با رویکرد تحلیل هزینه‌های چرخۀ عمر، مدیریت مواد و قطعات یدکی، مدیریت شاخص‌های ارزیابی عملکرد.

محتوای دوره مدیریت نگهداری و تعمیرات پیشرفته

  • مروری بر ضروریات و تعالی در نگهداری‌ و تعمیرات؛
  • تغییر انتظارات از مدیریت نگهداری و تعمیرات مقدماتی و پیشرفته ؛
  • معرفی هرم تعالی آپتایم (جان کمبل)، ضروریات نگهداری‌ و تعمیرات و مسیر تعالی؛
  • مروری بر الگوهای خرابی؛
  • آشنایی با روش‌های آنالیز ساختاریافته: RCM، MTA، CPR و جایگاهشان در چرخۀ مدیریت نگهداری‌ و تعمیرات و آنالیز علل ریشه‌ای (RCA)؛
  • مروری بر چرخۀ مدیریت فعالیت‌های نگهداری‌ و تعمیرات؛
  • مروری بر شاخص‌های کلیدی عملکردی در مدیریت دستور کار؛
  • کاربرد و محاسبات مربوط به شاخص‌های نگهداشت‌پذیری، قابلیت‌اطمینان، دسترس‌پذیری و OEE و آشنایی با برخی شاخص‌های کاربردی دیگر؛
  • اصول 5S و ارتباط آن با مفاهیم بهبود مستمر؛
  • آشنایی با نگهداری‌ و تعمیرات مبتنی بر شواهد (Evidence-Based Maintenance )

مشخصات دوره‌های آموزشی

تاریخ طول دوره ظرفیت مدت زمان
2 روز 10 نفر 16 ساعت

این دوره به صورت درون سازمانی نیز برگزار می گردد

جهت اطلاعات بیشتر از طریق فرم زیر با کارشناسان ما در تماس باشید