دوره آموزشی شاخص های کلیدی عملکردی (KPI)

فرآیند نگهداری و تعمیرات یکی از حیاتی‌ترین فرآیندهای هر سازمان است و با توجه به اهمیت نگهداری و تعمیرات لازم است تا سازمان‌های تجهیز محور عملکرد این فرآیند را اندازه‌گیری کرده و جهت بهبود آن تصمیماتی را اخذ کنند. لذا شناسایی و محاسبه شاخص‌ هایی که بتواند فرآیندها، نیروی انسانی، قابلیت اطمینان تجهیزات و … را بهبود دهد نقش مهمی را جهت نیل به‌این منظور ایفا می‌کنند.

تعیین شاخص‌ها فرایندی دو وجهی است و شامل جنبه فنی و جنبه تخصصی می‌شود. سازمان‌ها معمولا در جنبه فنی این فرایند که ماموریت اصلی سازمان برآن استوار است، تبحر دارند؛ اما جنبه دوم اشاره به توانایی و دانشی دارد که افراد از طریق تجربه در پیاده‌سازی این فرایند به دست می‌آورند و دقیقا همین جاست که اساتید برجسته و خبره جایزه مدیریت دارایی‌های فیزیکی با تکیه بر تجارب فراوان در صنایع مختلف در سراسر جهان، در دوره آموزشی شاخص های کلیدی عملکردی KPI تمام نکات را آموزش می‌دهند تا با بهره‌گیری از آن‌ها اولین گام در بهبود عملکرد فعالیت‌های نگهداشت سازمان که یکی از حیاتی‌ترین فرآیندهای هر سازمان است برداشته شود.

اهداف دوره آموزشی شاخص های کلیدی عملکردی KPI

  • ایجاد درکی درست از اهداف و مقصود اندازه‌گیری عملکرد؛
  • استفاده از آموخته‌های این دوره برای انتخاب KPI در سازمان خود؛
  • آشنایی با فرایند و خطرهای ناشی از استفاده از KPI؛
  • آگاهی از اینکه چگونه از KPI برای بهبود عملکرد سازمان خود استفاده کنیم؛
  • مرور رویکردی گام‌به‌گام برای اجرای موفقیت‌آمیز KPI.

مخاطبان دوره آموزشی شاخص های کلیدی عملکردی KPI

  • مدیران و کارشناسان ارشد سازمان‌ها و بنگاه‌های صنعتی
  • مدیران فنی و نگهداری و تعمیرات
  • کارشناسان و مسئولان برنامه‌ریزی تعمیرات
  • روسای کارخانجات تولیدی و صنعتی
  • مدیران و کارشناسان سازمان‌های مرتبط با حمل و نقل، ساختمان و ارگان‌های نظامی
  • مدیران و کارشناسان واحد‌های پشتیبانی و تدارکات و خرید
  • مدیران و کارشناسان واحدهای ایمنی و محیط زیست

محتوای دوره آموزشی شاخص های کلیدی عملکردی KPI

  • تعریف مدیریت عملکرد و کاربردهای شاخص‌ های کلیدی عملکرد؛
  • اصول تعریف شاخص‌ های کلیدی عملکرد؛
  • چه کسی مسئول اندازه‌گیری شاخص‌ های کلیدی عملکرد است؟
  • جمع‌آوری داده‌های مرتبط با شاخص‌ های کلیدی عملکرد چگونه است؟
  • شاخص‌ های کلیدی عملکرد در چه بازه‌های زمانی باید پایش شود؟
  • شناسنامۀ شاخص کلیدی عملکرد چیست؟
  • چگونه باید در برابر تغییرات شاخص واکنش نشان داد؟
  • اندازه‌گیری عملکرد برای سازمان نگهداری و تعمیرات؛
  • ایجاد و انتخاب شاخص‌ های عملکردی و انواع KPI؛
  • معرفی شاخص‌ های کلیدی عملکرد در نگهداری‌ و تعمیرات؛
  • تهیۀ کارت امتیازی متوازن و داشبورد نگهداری‌ و تعمیرات مؤثر؛
  • معرفی شاخص‌ های اندازه‌گیری عملکرد نگهداری‌ و تعمیرات در سطوح مختلف سازمان؛
  • نحوۀ تدوین و پیاده‌سازی سیستم جامع اندازه‌گیری عملکرد برای مدیریت نگهداری‌ و تعمیرات.

مشخصات دوره‌های آموزشی

تاریخ طول دوره ظرفیت مدت زمان
2 روز 10 نفر 16 ساعت

این دوره به صورت درون سازمانی نیز برگزار می گردد

جهت اطلاعات بیشتر از طریق فرم زیر با کارشناسان ما در تماس باشید